Rabu, 6 Ogos 2014

GLA TEMAN SETIA INSAN BERGELAR WANITA................

GLA oh GLA....
alhamdulillah...ramai kawan sy yakni customer sy yg berjaya hamil selepas mengamalknnya..
dgn izin Allah jua..kun fayakun..jadi..maka jadilah ia..btul x?
ada sorg kwn tu...bermula dgn ada masalah period x teratur..senggugut yg teruk..jerawat batu yg byk tumbuh..hormon xbrapa nk stabil..
lepas amalkn GLa ni terus berkurang period pain..dan cik P dtg menjengah on time...tp ada 1 masa tu cik P xdtg...berdebar hatinya xterkira...
beli UpT...cek..tgk double line...melompat gembira..bersyukur x terkata dia..
alhamdulillah..
dpt membantu beliau...dgn izin Allah.
nak cuba jugak
?
leh dptkn dr sy..konsultasi percuma buat anda..
leh whatsapp or msj or call 0129094866
fb siti nurul akmal ibrahim
anda akan sy bantu dgn izin 
Allah jua.

Isnin, 19 Mei 2014

ANAK KURANG SELERA MAKAN?CUBA INI....


Assalamualaikum....
apa khabar semua?
moga sihat sentiasa hendaknya...

Anak kurang selera makan?
ibu bapa da naik risau kan...anak sy dulu pon cmtu jugak...risau tgk badan tggl sekeping je..berat xnaik xtrun dok 10kg je...makan nasi sikit je..kuat main...
tapi alhamdulillah..
lepas umur 2thun dan lpas kena demam..slera makan meningkat...
asyik mintak makanan je...sy tmbah mealshake dlm susu akif... selain tu sy jugak bg omega guard..utk perkembangan minda dan imunisasi dia..
alhamdulillah...dia mudah faham dan petah berbicara...xpelat plak tu..hihi...seronok ummi ngn abi melayan celotehnya..
sebelum tdo mlm msti bercerita ttg aktiviti dia kt taska...

Nilah omega guard yg akif suka sgt makan..bukan telan terus tau..dia kunyah mcm coklat..kte yg hidu baunya..ya ampunn...bau minyak ikan pure..leh bygkn x?akif selamba je...hehehe..siap mintak..ummi abg nk ubat lg..hihihi..



sempena promosi mealshake bulan ni...beli 6 percuma 1...
sgt2 untung bila anda jd ahli..byk sgt jimatnya...
xcaya xpe..buat je..hehehe..
cashback bonus tgh bulan depan..leh wat duit raya...
jomm 
dapatkn dr sy..
konsultasi percuma..
Siti Nurul Akmal bt ibrahim
883431
019094866(whatsapp/wechat/sms/call)

Selasa, 6 Mei 2014

vitamin C shaklee

APAKAH MANFAAT UTAMA VITAMIN C SHAKLEE? 

★ Membentuk Kolagen - Merangsang pembentukan kolagen. Kolagen ialah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. 

 Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam dikulit, lambat pulih dari kecederaan, kulit kering, ruam dan kulit kasar. 

★ Peningkatan Sistem Imun - Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, pertingkatkan pemulihan alergi hidung, kulit dan asthma, juga mengurangkan simptom selsema. 

★ Memerangi kanser - Ia satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan inteferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh dgn berkesan. 

 Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari akan membantu anda dapatkan kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukkan pigmentasi. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat. 

★ Memperbaiki Insomnia - Ia memperbaiki insomnia, stress dan masalah mental seperti keresahan. 

★ Mengekalkan kolestrol sihat - ia mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalam hidung, pendarahan serebral dan skurvi. 

APAKAH SIMPTOM KEKURANGAN VITAMIN C?

  • Mudah tertekan / Stress - sering letih dan lemah 
  • Kulit kelihatan sangat kering dan bersisik, tapak kaki keras dan kasar Luka yang lambat sembuh 
  • Mudah selsema / bersin 
  • Wajah nampak tua dari usia (Vitamin C penting utk pembentukan kolagen) 
  • Mudah dapat ulser 
  • Mudah demam / antibodi tak kuat 
  • Gusi berdarah 
  • Salur darah mengecil 
  • Sakit sendi 
  • Tanda lebam pada badan 
  • Weight loss (bukan kurus sihat tapi kurus yang tak sihat, lemah dan kusam) 
PERBEZAAN SHAKLEE (DENGAN VITAMIN C YANG ADA DI PASARAN)

 Vitamin C pertama yang natural dan bertindak secara ‘Sustained release’, berfungsi secara perlahan untuk memenuhi keperluan tubuh selama 24 jam. 

 Rumusan unik yang membenarkan pelepasan vitamin c secara perlahan dan berterusan selama 5 jam. Satu tablet membekalkan 500mg vitamin C iaitu bersamaan 7biji setengah oren. 

 Membekalkan ‘Bioflavinoid’ dalam jumlah yang seimbang iaitu 120mg..Bioflavonoids bekerja untuk meningkatkan keberkesanan vitamin C dan perlu diambil sebagai sebahagian daripada suplemen vitamin C..( elak salur darah dari runtuh/bocor, meningkatkan fungsi vitamin c, elak vitamin c dr cepat teroksida dan merosakkan sel) 

 Ada dalam bentuk yang boleh dikunyah 

 Tiada pembaziran kerana semua vitamin C digunakan dan dilepaskan kedalam sistem tubuh secara perlahan mengikut keperluan. 

SIAPA PERLUKAN VITAMIN C?

  • Perokok
  • Orang yang mudah stress (stress akan memusnahkan vitamin D dalam badan)
  • Orang yang makan pil perancang (pil perancang juga akan serap vitamin C dan akibatnya vitamin C cepat musnah dalam badan)
  • Orang yang nak cantik kulit atau yang ada masalah kulit berjerawat atau eczema perlukan vitamin C untuk membina kolagen kulit yang sihat dan perbaiki tisu kulit 
  • Semua orang yang inginkan kesihatan yang baik sebab vitamin C menyokong sistem imun dalam badan dan mengurangkan demam selsema yang berpanjangan. Sebab tu dalam set family wellness ada termasuk vitamin C antara vitamin yang perlu diambil untuk semua orang kerana vitamin C bersifat larut air. 

dapatkannya dr sy...
pengedar sah shaklee anda...
qema
id 883431
0129094866

Rabu, 22 Januari 2014

VITAMIN TINGKATKN DAYA INGATAN

DAYA INGATAN..........

Jika anda termasuk orang yang mempunyai daya ingat rendah, hal ini menunjukkan kemampuan otak anda dalam mengolah memori semakin berkurang. Keadaan ini berlaku boleh kerana anda kekurangan vitamin yang diperlukan otak. Automatik, cara menajamkan daya ingat anda juga cukup mudah yakni mengambil beberapa bentuk vitamin yang dapat meningkatkan daya ingat. Apa sajakah vitamin tersebut?

1. Vitamin B3

Vitamin B3 diyakini para ahli boleh mengurangkan gejala penyakit Alzheimer selepas penemuan bentuk tertentu vitamin B3 yakni nikotinamida yang berperanan penting terhadap penyakit tersebut. Namun penemuan ini masih perlu ujian klinikal yang lebih lanjut kerana sementara ini baru diuji cuba pada tikus dan masih akan diteliti mengenai kesannya terhadap manusia. Walaupun demikian, hasil kajian menunjukkan vitamin B3 juga boleh menurunkan kolestrol LDL dan mengurangkan risiko penyakit jantung. Vitamin B3 boleh anda dapati pada ayam, salmon, tuna asparagus, dan ayam belanda.
2. Vitamin B6
Vitamin B6 juga dapat meningkatkan daya ingat, selain dapat menyokong kesihatan otak. Menurut para ahli, mengambil vitamin B6 secara rutin dapat meningkatkan kemampuan otak untuk memproses maklumat di peringkat yang lebih cepat.Telur, Ikan tuna, dan W├Ârter merupakan sumber vitamin B6.
3. Vitamin B9
Vitamin B9 atau Asam Folat cukup membantu menghasilkan sel darah merah sehingga membolehkan bekalan oksigen ke otak lebih banyak. Vitamin B9 juga terbukti boleh mengurangkan risiko kehilangan memori yang berkaitan proses penuaan.Bijirin dan jus buah seperti tomato atau limau merupakan sumber vitamin B9.

4. Vitamin B12Kadar darah homocysteine ​​(homosistein) boleh dijaga oleh vitamin B12. Homosistein merupakan sebatian asid amino penting yang diperlukan otak manusia. Penurunan fungsi otak boleh terjadi jika asid amino tidak dikendalikan dengan baik. Vitamin B12 juga boleh memperbaik serat saraf otak. Anda boleh mencari sumber vitamin ini pada ikan, kerang, daging lembu, dan hati.
5. Vitamin C
Kajian menunjukkan terdapat korelasi antara masalah memori dengan bayi yang kekurangan vitamin C. Disini, peranan vitamin C cukup penting kerana sifat antioksidannya memberikan manfaat dalam menjaga kesihatan memori. Selain itu vitamin C mempunyai sifat pelindung pada masalah memori dan kehilangan kewaspadaan mental. Anda boleh mencari sumber vitamin C pada buah dan sayuran seperti strawberi dan oren.
6. Vitamin D
Penyelidikan membuktikan bahawa gangguan pada kemampuan otak dalam merancang dan memproses memori terjadi kerana kekurangan vitamin D. Kekurangan vitamin D juga dihubungkan dengan hilangnya memori kerana proses penuaan.Ikan tuna, ikan kembung merupakan sumber vitamin D.
7. Vitamin E
Sifat antioksidan vitamin ini mampu melindungi sel-sel saraf pada otak dari kerosakan. Hal ini didasari oleh kajian yang juga boleh membuktikan bahawa vitamin E mampu menjaga sel-sel saraf pada otak dari kematian selepas serangan stroke. Vitamin ini juga mampu membantu meningkatkan daya ingat pada warga tua.
Beberapa vitamin yang telah dijelaskan memang dapat meningkatkan daya ingat anda, namun lebih baik anda berunding terlebih dahulu pada doktor tentang dos dan peraturan dalam mengambil vitamin tersebut. Semoga bermanfaat.
 
Copyright : SIHAT ITU ANUGERAH Jiakreatifelt